ELEKTRONSKA TRGOVINA


Oznaka: 321ETR

Koordinator predmeta: Dr Jelena Končar, redovni profesor

Godina/Semestar: 3/6

Nedeljni fond časova: 2+3

Broj kredita: 6

Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina upoznaju i ovladavaju sve složenijim mehanizmom raznovrsnih društvenih aktivnosti, putem organizovanosti savremene tehnologije rada na informacionoj osnovi. Trgovina se danas sve više obavlja uz pomoć elektronskih medija, dobijajući nov oblik elektronske trgovine. Ovladavanjem osnovnih principa, elektronska trgovina, kao jedna od najznačajnijih oblasti elektronskog poslovanja, viđena je kao novi faktor jačanja konkurentnosti na tržištu.

Sadržaj predmeta: U osnovi program predmeta se sastoji iz tri dela:
 ▪ naučno-tehnološki progres u trgovini (značaj i stopa rasta naučno-tehnološkog progresa, specifična obeležja novih tehnologija, komuniciranje između učesnika, informacione tehnologije u robnom prometu, mogućnosti primene poslovnih modela e-trgovine, virtualna maloprodaja i marketing maloprodajne baze podataka),
 ▪ razvoj novih tehnologija u tradicionalnim trgovinskim organizacijama (primena nove tehnologije u tradicionalnim institucijama trgovine, upotreba bar-koda u trgovini. POS opreme, elektronskog plaćanja (EFT- Electronic Found Transfer) i elektronske razmene podataka (EDI- Electronic Data Interchange),
 ▪ elektronska trgovina (elektronsko poslovanje u trgovini, istraživanje tržišta za potrebe elektronske trgovine, strategije privlačenja, zadržavanja i praćenja kupaca, globalizacija e-trgovine, B2B i B2C elektronska trgovina, razvoj osnovnih tipova elektronske prodaje na malo, značaj elektronske trgovine u tržišno razvijenim zemljama, preduslovi strategije primene, perspektive daljeg razvoja i socijalni efekti razvoja elektronske trgovine).

Oblici provere znanja:
 ▪ dva testa
 ▪ kolokvijum
 ▪ tri seminarska rada
 ▪ usmeni ispit.

Potrebna predznanja i uslovi: 214KMT (Kanali marketinga i trgovina).

Jezik izvođenja predmeta: srpski
.