KANALI MARKETINGA I TRGOVINA
Oznaka: 214KMT
Koordinator predmeta: Dr Jelena Končar, redovni profesor
Godina/Semestar: 2/4
Nedeljni fond časova: 2+2
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Izučavanjem ovog predmeta studentima usmerenja Marketing i
trgovina se pruža uvid u promene u tradicionalnom odvijanju tokova u trgovini i
drugim kanalima marketinga. U procesima globalizacije tržišta i izgradnje novih
tržišnih struktura koje nastaju u uslovima primene moderne elektronske
tehnologije, intenzivno se menja i sama priroda i područje ekonomske razmene
između kupaca i prodavaca. Studenti dobijaju dovoljno informacija, čije
apsorbovanje će im omogućiti da i oni, zajedno sa strategijom kanala marketinga,
dobiju veći značaj u ostvarivanju odbranjive konkurentske prednosti na globalnom
tržištu.
Sadržaj predmeta: Pojam, značaj i funkcije kanala marketinga. Učesnici
kanala marketinga. Struktura kanala marketinga. Marketing kanali usluga.
Međunarodni kanali marketinga i elektronski kanali marketinga. Okruženje kanala
marketinga. Planiranje, dizajniranje i vođenje kanala marketinga. Kooperacija i
integracija u kanalima marketinga. Razvoj strategijskog partnerstva i analiza i
kontrola kanala marketinga. Institucije i funkcionisanje kanala marketinga u
Evropskoj uniji i Republici Srbiji.
Oblici provere znanja:
▪ dva testa
▪ seminarski rad
▪ dva kolokvijuma
▪ usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga).
Jezik izvođenja predmeta: srpski.