MARKETING TRGOVINSKIH KOMPANIJA
Oznaka: 221MTR
Koordinator predmeta: Dr Vojin Kalinić, redovni profesor
Godina/Semestar: 2/4
Nedeljni fond časova: 2+2
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina kroz ovaj predmet upoznaju polazne
osnove i perspektive marketinga trgovinskih organizacija. To znanje će im
omogućiti realno sagledavanje teorijskih aspekata i praktičnu primenu u oblasti
trgovine. Ishodište marketinga trgovinskih kompanija počiva u funkcijama i
njihovoj efektivnoj i efikasnoj realizaciji. U tu svrhu od izuzetnog su značaja
marketing istraživanja, kao informacioni podsistem marketinga trgovinskih
organizacija, ali i pouzdana platforma za izbor i kombinaciju instrumenata
marketing miksa.
Sadržaj predmeta: Teorijski aspekti trgovinske funkcije, njihovi efekti i
marketing trgovinskih kompanija. Politika asortimana robe. Politika dopunskih
usluga i kvaliteta proizvoda. Politika trgovačke marke. Politika cena
trgovinskih kompanija. Politika lokacije trgovinske kompanije. Politika tržišnih
komunikacija i unapređenja prodaje. Politika uređenja prodajnog prostora.
Politika izbora i angažovanja radnika u prodaji. Koncipiranja trgovinskog
makreting miksa. Vertikalni marketing.
Oblici provere znanja:
▪
dve studije slučaja
▪
dva kolokvijuma
▪
usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi
marketinga)
Jezik izvođenja predmeta: srpski