MENADŽMENT MALOPRODAJE
Oznaka: 354MMP
Koordinator predmeta: Dr Jelena Končar, redovni profesor
Godina/Semestar: 3/6
Nedeljni fond časova: 2+3
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina kroz ovaj predmet saznaće da
savremeni privredni i društveni razvoj ukazuju na ključnu ulogu maloprodaje u
kanalima maloprodaje. U razvijenim tržišnim okolnostima ona postaje dinamična
tržišna i marketing institucija. Otuda i celokupno maloprodajno poslovanje treba
da se odvija na tržišnoj orijentaciji, uz strategijski pristup planiranju i
upravljanju svih aktivnosti. Studenti se osposobljavaju da budu spremni u praksi
da sveobuhvatnom marketing strategijom obezbede plan poslovnih aktivnosti
maloprodajnih sistema u skladu sa tržišnim promenama. U takvim uslovima i u
funkciji savremenih potreba afirmiše se i podstiče menadžment koji je specifičan
u poslovanju maloprodaje.
Sadržaj predmeta: Strategijsko planiranje maloprodaje; organizovanje
(institucije maloprodaje); istraživanje (marketing istraživanja i marketing
informacioni sistem maloprodaje, odabiranje lokacije maloprodaje); upravljanje
(upravljanje maloprodajom, upravljanje robom i cenama, uspostavljanje
komunikacija s potrošačima), kontrolu maloprodajne strategije i menjanje
maloprodajnog okruženja.
Oblici provere znanja:
▪ dva testa
▪ studija slučaja
▪ kolokvijum
▪ seminarski rad
▪ usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 214KMT (Kanali marketinga i trgovina),
221MTR (Menadžment trgovinskih kompanija).
Jezik izvođenja predmeta: srpski.