MENADŽMENT TRGOVINSKIH PREDUZEĆA
Oznaka: 322MTP
Koordinator predmeta: Dr Božidar Roca, vanredni profesor
Godina/Semestar: 3/6
Nedeljni fond časova: 2+2
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina kroz ovaj predmet, ovladavaju
opštim pristupom nauke o menadžmentu i primenom osnovnih elemenata - strukturnih
komponenti, što omogućuje da kao budući menadžeri u trgovinskim preduzećima
iskažu svoje vrednosti, umeće i znanje i postignu zacrtane rezultate.
Izučavanjem ovog predmeta studenti ovladavaju saznanjima o preduzetništvu i
njegovom prerastanju u elemente profesionalnog menadžmenta - primenom
planiranja, organizacije, rukovođenja i kontrole.
Sadržaj predmeta: Menadžment trgovinskih preduzeća i institucionalni
uslovi. Preduzetništvo i preduzetnik u poslovima vezanim za trgovinski
menadžment. Menadžment trgovinskih preduzeća i okruženje. Strukturne komponente
menadžmenta. Potencijalne strategije trgovinskih preduzeća. Pojam i značaj
organizacije. Funkcionalni subsistemi organizacije trgovinskih preduzeća.
Personalni menadžment i vođenje. Značaj kontrole i informacijske komponente u
menadžmentu trgovinskih preduzeća. Poslovni potencijal i kultura.
Oblici provere znanja:
▪
dve studije slučajeva
▪
dva kolokvijuma
▪
usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 214KMT (Kanali marketinga i trgovina),
221MTR (Marketing trgovinskih kompanija).
Jezik izvođenja predmeta: srpski.