MIKROEKONOMIJA
Oznaka: 101MIK
Koordinator predmeta: Dr Andraš Šagi, redovni profesor
Godina/Semestar: 1/1
Nedeljni fond časova: 3+2
Broj kredita: 8
Cilj predmeta: Cilj predmeta je sticanje znanja o osnovnim kategorijama i
zakonitostima funkcionisanja tržišnog mehanizma, pri različitim tržišnim
strukturama i formama. Studenti će savladati logiku modela donošenja
alternativnih odluka u izboru različitih alternativa i racionalnog ponašanja
tržišnih aktera motivisanih ličnim interesima. Takođe, razviće neophodna znanja
za razumevanje mehanizama i faktora koji determinišu ravnotežne cene u
različitim oblicima tržišta i konkurencije.
Sadržaj predmeta: Načela, kriterijumi i metodološke karakteristike
mikroekonomije. Teorije ponašanja potrošača i teorije tražnje (teorije
korisnosti, modeli ponašanja potrošača, potrošačev izbor i tražnja). Teorije
ponašanja firme i teorije ponude (ponuda firmi, troškovi, prihodi, maksimizacija
profita). Tržište faktora proizvodnje (rad, kapital, renta, profit). Pozicije
mikroekonomskih subjekata na tržištu ograničene konkurencije (tržišne strategije
monopolista, oligopolska tržišta, monopolska konkurencija). Savremeni
mikroekonomski modeli tržišnog ponašanja ekonomskih subjekata (primena teorija
igara, eksternalije teorija ravnoteže i blagostanja, regulisanje tržišta i dr.).
Oblici provere znanja:
▪
tri testa
▪
dva kolokvijuma
▪
pismeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: nisu istaknuti
Jezik izvođenja predmeta: srpski, mađarski