PONAŠANJE POTROŠAČA
Oznaka: 315PPT
Koordinator predmeta: Dr Ružica Kovač Žnideršić, vanredni profesor
Godina/Semestar: 3/6
Nedeljni fond časova: 2+3
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Studenti smera Marketing kroz ovaj predmet izučavaju
istraživanja i saznanja o savremenim konceptima i metodama proučavanja ponašanja
potrošača, uglavnom kroz prezentaciju teorijskih postavki kao i razvijanja
stečenih znanja kroz aktivnosti na vežbama. Ovladavaju znanjima o ponašanju
potrošača neophodnih za postizanje poslovnog uspeha na tržištu. Bazirana na
savremenim teorijama i konceptima o ponašanju potrošača omogućava studentima
razumevanje potreba i motiva potrošača, determinanti ponašanja potrošača, s
posebnim osvrtom na eksterne faktore koji deluju iz okruženja na ponašanje
potrošača, a na interne faktore koji se odnose na mentalno stanje i
karakteristike ličnosti kupaca i potrošača.
Sadržaj predmeta: Interdisciplinarnost i savremene tendencije u ponašanju
potrošača. Primena, uloga i razvoj baze podataka o potrošačima. Istraživanje
potreba i motiva potrošača. Determinante, ekonomski uticaji, sociološke
determinante i psihološka istraživanja ponašanja potrošača. Motivi ponašanja
industrijskog kupca. Modeli ponašanja potrošača. Potrošač u okruženju.
Oblici provere znanja:
▪
dva kolokvijuma
▪
usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga),
215MMT (Marketing menadžment).
Jezik izvođenja predmeta: srpski