STRATEGIJSKI MENADŽMENT
Oznaka: 318SME
Koordinator predmeta: Dr Radmilo Todosijević, redovni profesor
Godina/Semestar: šesti
Nedeljni fond časova: 2+3
Broj kredita: 6
Cilj predmeta: Studenti smera Manadžment stiču znanja o osnovnim
pojmovima strategijskog menadžmenta, ali upoznaju i savremene trendove u domenu
manadžmenta. U tom cilju je potrebno ovladati znanjima i veštinama iz ključnih
oblasti, čije poznavanje i ovladavanje postaje uslov uključivanja u savremeni
svet menadžmenta i biznisa.
Sadržaj predmeta: Istraživanje perspektive strategijskog menadžmenta.
Modeli strategijskog menadžmenta. Proces strategijskog menadžmenta. Strategijski
menadžment za poslove firmi. Arhitektura strategije. Strategijska analiza
konkurentskog okruženja. Dinamički modeli biznis strategija. Modeli promena i
njihove implikacije na stratešku implementaciju. Korporativne strategije i
korporativni menadžment. Strateško planiranje. Organizaciona struktura i primena
strategije. Menadžment strategijskim resursima. Strategijske dimenzije
tehnologije i tehničkog progresa. Selekcija sistema menadžmenta koji odgovara
firmi - teorija i modeli odlučivanja - budući trendovi. Menadžment za
strategijske promene. Ocena rezultata strategijskih promena. Epistemološke
pretpostavke. Strategijske dimenzije internacionalizaciji.
Oblici provere znanja:
▪
dva kolokvijuma
▪
pismeni ispit
▪
usmeni ispit.
Potrebna predznanja i uslovi: 201MEN (Principi menadžmenta),
205ORG (Teorija organizacije).
Jezik izvođenja predmeta: srpski